این باور که روزی منجی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد فصل مشترک تمام ادیان می باشد . در همه ادیان مسئله ظهور موعود غایب پیش بینی شده است و همه
انبیاء و اولیاء وعده داده اند که در آخر الزمان یعنی پایان خط انبیاء، شخصیتی الهی که دارای مقام ولایت و رسالت الهیه باشد ظهور خواهد کرد
ماجرای خواندنی یک پینه دوز که امام زمان (عج) به سراغ او میرفت۰
شرح ماجرای خواندنی یک پینه دوز که امام زمان (عج) به سراغ او میرفت توسط مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهران
در زمان کودکی من، مرحوم والد ما با یکی از اولیاء خاصّ خدا ارتباط داشت. تشرّف آن ولیّ خدا به حضور امام زمان«صلوات الله علیه»، قابل انکار نبود. ایشان یک مغازة پـینه دوزی هم در بازار داشت. حتّی ایشان میگفت: گاهی آقا شبهای جمعه یک دفعه می آیند، میفرمایند: بیا برویم کربلا زیارتی کنیم و برگردیم. با آقا میروم کربلا و بر میگردم. اینها خواب و قصّه و داستان نیست.
مرحوم والد ما میگفت: آقا تشریف میآورند پیش ایشان، نه این، خدمت آقا برود. پدرم گفت که از او پرسیدم: فلانی! گفت: بله! گفتم: چه شده است که ایشان تشریف میآورند آنجا پیش تو؟! گفت: اتّفاقاً خودم همین سؤال را از آقا پرسیدم که چطور شده که شما میآیید اینجا پیش من احوالم را میگیرید؟ ایشان به من فرمودند: برای خاطر اینکه در تو هیچ هوای نفس نیست. وقتی از حبّ به دنیا تخلیه شدی، ولی الله اعظم دستت را میگیرند..
مگر کسی که حبّ دنیا، چه مالش و چه جاهش پیکرهاش را گرفته باشد، میتواند خدمت امام زمان«صلوات الله علیه»، برسد تا حضرت ایصال به مطلوب بفرمایند؟!…
ديگر نمي توان بازي هاي رايانه اي را تنها وسيله اي براي وقت گذراني دانست. بازي رايانه اي، فقط يك تفريح بي خطر نيست؛ بلكه رسانه اي براي بيان و نهادينه سازي برخي پيام هاست. البته اين پيام رساني به صورت آشكار صورت نمي گيرد، بلكه در جهتي به دور از اهداف ظاهري و ابتدايي، از آن استفاده مي شود.
هستيم. اما بحرين حالت ويژهتري را به خود اختصاص داده و در كنار تمام صحنههاي زيباي قرائت دعاي فرج امام زمان(عج) در ميدان لؤلؤ ، اينك بحرين شرايط مظلومانهتري را به خود گرفته و تمام شيعيان و مسلمانان واقعي در بحرين شرايط سختي را تجربه ميكنند.
اما اين شرايط، به گونهاي ديگر مسبوق به سابقه است و آن هنگامي است كه پادشاه بحرين ميرفت تا با دسيسه وهابيون زمانه خود، شيعيان بحرين را به شهادت برساند اما با عنايت مستقيم امام زمان(عج) شيعيان بحرين نجات يافتند.
اين واقعه كه با عنوان قضيه انار در روضههاي مرحوم كافي معروف است، حكايت از حضور يك ناصبي متعصب و دشمن اهل بيت پيامبر(ص) به عنوان وزير حاكم وقت بحرين دارد كه از هيچ دسيسهاي جهت ضربه زدن به شيعيان كوتاهي نميکرد و در مهمترين دسيسهاش، اناري را خدمت حاكم ارائه ميكند كه با حك شدن برجسته مطالبي خلاف عقايد شيعيان بر روي آن و جلوه دادن آن به عنوان معجزه الهي و دليلي بر بطلان شيعيان، حاكم را قانع مينمايد كه در صورت عدم پاسخ مناسب شيعيان در برابر اين واقعه يا شيعيان مطيع خواستههاي آنها شده يا كشته شوند.
بزرگان شيعيان بحرين نيز با احضار حاكم و با مشاهده اين انار، مضطرب و از حاكم سه روز مهلت ميخواهند. سپس با تشكيل جلسه و انتخاب سه نفر از پرهيزكارترين افراد، قرار را بر اين ميگذارند كه هر شب يك نفر به بيابان رفته و تا صبح به عبادت مشغول و از خداوند به وسيله امام زمان(عج) ياري بخواهند. بعد از آنكه نفر اول و دوم تا صبح عبادت ميكنند و نتيجهاي نميگيرند نوبت به محمد ابن عيسي بحريني ميرسد و در همان شب امام زمان (عج) به داد شيعيان بحرين ميرسند و با برداشتن پرده از اين راز براي محمد ابن عيسي بحريني و اشاره به اين موضوع كه انار مذكور قبل از رشد كامل در قالبي سفالين با مطالب حك شده و موهوم روي آن به اين شكل ظاهر گشته و با دادن آدرس دقيق مكان اختفاي قالب سفالين در منزل وزير ناصبي و نيز خبر از وجود دود و خاكستر در درون انار، اين توطئه را از سر شيعيان بحرين دور ميسازند.
اما پاسخ امام زمان(عج) به سوال محمد ابن عيسي بحريني مبني بر علت تاخير دو روزه در حل اين مشكل نيز قابل توجه است. ايشان در برابر سوال وي ميفرمايند: تقصير خودتان است كه پس از سه روز به داد شما رسيدم؛ چرا كه خودتان از حاكم سه روز فرصت خواستيد. اگر در همان مجلس حاكم، مرا صدا ميزديد و ميگفتيد يا صاحب الزمان! همان جا راه حل را به شما مينماياندم.
"جزیره گمشده" فیلم کوتاهی بود که آرمانهای ماسونی در آن به نمایش گذاشته می شد. لذا این فیلم برای کسانی که به عضویت "جمعیت تسلیح اخلاقی" فراماسونری درمی آمدند، یک فیلم آموزشی به حساب می آمد. بنابراین سریال "لاست" با ساخت قوی، داستانی جذابتر از "جزیره گمشده" ، به صورت گستردهتر پخش جهانی شد.
از هنگامی که پیامبر عظیم الشان ما مساله ی ظهور منجی آخرالزمان را مطرح کردند , ذهن مسلمانان همواره با مساله ی ظهور منجی عجین بوده است. این امر به حدی در ذهن مسلمین تثبیت گشته بود که بارها قیام هایی از جانب مدعیان دروغین واقع شد. این مدعیان حتی در احادیث نیز دخل و تصرف کرده و تضادهایی را که بین سخنان آنان و احادیث پیامبر وجود داشت نیز به نحوی توجیه می کردند.تعدادی از این قیام ها حتی قبل از تولد حضرت مهدی (ع) به وقوع پیوستند که از آن جمله می توانیم به قیام محمد بن عبدالله بن حسن بن حسن مجتبی(ع) اشاره کرد که حتی در بین پیروان خود ملقب به نفس زکیه بوده و بعد از مدتی ادعای مهدویت نمود.
در این مقاله به یکی از معجزات شگفت انگیز و اعجاب آور قرآن مجید می پردازیم که هر خواننده ای با خواندن آن انگشت تحیر به دندان می گزد......
همانگونه که در ابتدای مقاله ی « طول عمر حضرت مهدی ( عج ): واقعيتی علمی، نه افسانه. » در وبسایت قديمي « اسلام حقيقي » ذکر کردیم،(1) با توجه به هجمه های وسیع غرب به سوی کشورهای اسلامی، لزوم دفاع از اسلام، قرآن و تشیع بیش از هر زمانی احساس می شود و به جرأت می توان گفت كه دفاع منطقی از اسلام در عصر حاضر، یکی از زمینه سازان مهم ظهور خواهد بود (ان شاء الله).
در باب حوادث آخرالزمان، در بین احادیث به احادیثی برمی خوریم که در آن ها صحبت از قبیله ای به نام « بنی کلب » شده و وقایع مهمی به این قبیله نسبت داده شده است. قبیله ی « بنی کلب » که در روایات از اعضای آن به عنوان « داییان سفیانی »، « بنی کلب » و « کلب » و ... سخن به میان آمده است، نقش مهمی در وقایع آخرالزمان و زمان نزدیک به ظهور بازی می کنند.
در دهة 1970، فمینیستها دو اصطلاح را به کار بردند که در پیشبرد نظریة فمینیستی نقش تعیین کننده داشت. یکی، واژة «جنس»، که معادل (Sex) است؛ دیگری واژه «جنسیت»، که معادل (Gender) است. جنس اشاره به تفاوتهای بیولوژیکی دارد، اما جنسیت ناظر به تفاوتهایی است که منشأ فرهنگی و اجتماعی دارد و در طول زمان شکل گرفته است.
قطعاً در دولت امام زمان(عج) بر اساس روایات، عدالت جهانی میشود و ظلم و ستم از بین میرود، ولی این مسئله به معنای گناه نکردن همه انسانها نیست، چون در زمان ظهور هم انسانها قدرت انتخاب و اختیار دارند و ممکن است برخی از انسانها با تبعیت از هوای نفس، دچار معصیت شوند که در قیامت به حساب آنها رسیدگی خواهد شد.
پیدایش غیبت، همین را اعلام میکند که امت لیاقت حضور امام معصوم را بین خود ندارد. امامان معصوم بین امت بودند و آنان با تنها گذاشتن ایشان و معطل کردن دستوراتشان، زمینه شهادت آنها را فراهم کردند.
شاید شما نیز شاهد برنامههای گوناگونی در رسانه ملی بودهاید با محوریت بررسی تولیدات هنری و رسانهای غربی که در آنها به واکاوی محتوای آخرالزمانیشان پرداخته شده است و کارشناسان مدعو این گونه برنامهها درباره محتوای سازماندهیشده این آثار در راستای عقاید “اوانجلیستی” یا “صهیونیسم مسیحی” داد سخن راندهاند و صدالبته بیراه نیز نمیگویند.
تنها چیزی که از مکتب اشو اثبات میشود، عشق است؛ آن هم عشق زمینی و خاکی که در نهایت به شهوت میانجامد. همچنین چیز دیگری هم که اثبات میشود، خود اشوست. او به صورت مکرر و گسترده دربارة خودش و اهمیت و جایگاه نامش سخن گفته است.
گفته شد بهاییان نیز مانند اربابان صهیونیست خود همواره در خواب و رویای سرزمین موعود به سربرده اند و همچنان که صهیونیست ها، فلسطین را وعده گاه خویش دانسته اند، بهاییان هم از سرزمین ایران به عنوان ارض موعودشان نام برده اند و در آرزوی تصرف این سرزمین و نابودی اسلام و شیعه در آن ، تاریخ های بسیار پیش بینی و نوشتند که به فضل الهی هیچکدام محقق نشد.
برخی، نقش خانم مری ولستون کرافت7 را در شکلگیری جنبش فمینیسم تعیینکننده دانسته، بیانیة معروف سیصد صفحهای وی را تحت عنوان «استیفای حقوق زنان»،8 که در سال 1792 منتشر شد، سنگبنای فمینیسم مدرن میدانند. اعتقاد خانم کرافت مبنی بر ساختگی و تاریخی بودن ضعف و فرودستی زنان و تأکید وی بر حقوق برابر سیاسی، آموزشی، اشتغال و همچنین استقلال اقتصادی زنان از مردان، هنوز از مبانی فمینیسم به حساب میآید.
دیانت یهودى، حج را به عنوان یک عبادت با آثار مادى و معنوى مى نگرد؛ همانگونه که دین اسلام و سایر ادیان توحیدى و غیر توحیدى چنین نگرشى به حج دارند. ولى تفاوت در ماهیت این عبادت و آداب و اعمال و شعائر و مکان و زمان آن است.
امام خمینی(ره) پرداخت صحیح به مقوله انتظار را موجب قدرت اسلام در دنیا بیان کردند و از همان آغاز جرقه های انقلاب اسلامی به مسئله تبیین مهدویت در جامعه اسلامی پرداختند.
شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دو بال دارد. بال سبز و بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی و بال سرخ او شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد. . .
کوئیلو میکوشد با طرح مسئلة سحر و جادو به مصاف با رنج نیازهای معنوی بشر برود. به گمان او، اگر بعد جادو و سحرآمیزی را به زندگی اضافه کنیم، مشکل ارزش و معنای زندگی حل میشود و شور و نشاط به زندگی پوچ غمزدگان تمدن غرب باز میگردد. در این نوشتار، اندیشهها و تعالیم کوئیلو را مطرح و سپس تحلیل و بررسی میکنیم
خداوند در زمان ظهور مهدی(عج) عدهای از بندگان خود را که در ایمان و تقوا، اسوه مؤمنان بودهاند و عدهای از کفار که در کفر و نفاق، سرسلسله منافقان بودهاند را با همان ویژگی روحی و جسمی به دنیا برمی گرداند تا. . .
اندیشة مهدویت در عصر امام جواد(ع) نیز مطرح بود و شیعیان ظهور امام قائم(عج) را انتظار میکشیدند؛ هرچند این مباحث در این دوره کمتر به چشم میخورد. جناب عبدالعظیم حسنی به نزد امام جواد(ع) رفت تا از ایشان بپرسد که آیا قائم همان مهدی است یا کس دیگری است؟ امام(ع) پیش از پرسیدن او جواب دادند: «قائم ما همان مهدی است که باید در غیبتش منتظر او بود و پس از ظهورش از او اطاعت کرد. او سومین فرزند از نسل من است... .»
با ادعای اینکه فالون دافا مذهب نیست؛بلکه یک روش تزکیه است و هر کس با هر مذهبی میتواند این روش را تمرین کند و تزکیه نماید،به فریب دادن مردم پرداختهاند و هم اکنون بیش از صدمیلیون نفر در60کشور جهان آن را تمرین میکنند.
ضعف حکومت بنیامیه از یک طرف و قیامهای علویان از طرف دیگر، برخی شیعیان را به سوی این اندیشه سوقمیداد که اوضاع مناسبی برای قیام ائمه(ع) و بازگشت حکومت به خاندان پیامبر(ص) فراهم شده است. آشنا نبودن با اوصاف مهدی و شرایط قیام ایشان، گاهی باعث تطبیق نادرست این آموزه میشد.
بحث مهدویت از دوره رسول خدا(ص) در سخنان ایشان مطرح بوده و در دوره ائمه(ع) ادامه یافته است. در تمام دورههای عصر حضور، اصل باور به وجود مهدی و منجی موعود را در میان جامعه شیعه آشکارا میتوان دید.
در جـادههاي مه آلـود انتـظار
من ماندهام با دلي تنگ و بيقرار
بـا آيـههاي عاشــقانه ميروم
از كوچه زمسـتان در پي بهــار
تصــويـر كاج كهنــسال آرزو
در قاب چشـم افق مانـده يادگار
آن سـوگلي با همه مهـربانياش
آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار
او ميرسد كنون با خندههاي ناب
از پلـكان طـــلايي افتــخار
بـا واژههاي زلال سـپيد عشـق
از پشت قلـه غيبت رســد نگـار
در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا››
اين قامت دريـا كه گشته رهسپار
************************
اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید:
nasimemouood7@yahoo.com
madheeshg@iran.ir